Obsahem práce pracovní skupiny je výměna zkušeností a odborných znalostí o metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji MG a k rozvoji potenciálu každého žáka. Do činnosti pracovní skupiny jsou zapojeni učitelé, lídři, experti z daného území. Minimálně jeden člen PS musí být pedagogický pracovník dle zákona č. 563/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů s minimálně pětiletou praxí v základní škole. Zapojen bude minimálně jeden odborník/místní lídr pro oblast podpory digitálních kompetencí a začleňování ICT do procesu vzdělávání. PS pro matematickou gramotnost se bude scházet min. 4 x ročně.
Členové PS k datu 21. 1. 2021 | |
Mgr. Richard Veleta | NPI ČR |
Mgr. Monika Sedláková | Učitelka, ZŠ Strossmayerovo nám. P7 |
Mgr. Anna Antonová | Učitelka, ZŠ Strossmayerovo nám. P7 |
Ing. Jaroslav Andrle | Ředitel ZŠ F. Plamínkové, P7 |
Mgr. Daniel Pražák | Učitel ZŠ Strossmayerovo náměstí, digitální gramotnost |
Činnost PS | |
Hlavním úkolem PS je aktuálně posouzení potřeb škol z hlediska tématu PS, odborná diskuse nad jednotlivými potřebami, návrhy aktivit vedoucích k jejich naplnění, návrhy na zapojení odborníků apod. Nedílnou součástí práce PS je začlenění oblasti digitální gramotnosti a využívání ICT ve vzdělávání v souvislosti s podporou matematické gramotnosti a rozvojem potenciálu každého žáka. PS se aktivně podílí na celém procesu společného plánování v území a aktualizace dokumentace MAP v podaktivitě 2.4. PS spolupracuje s PS pro financování a dalšími PS. Práce této PS zaměřena na výměnu zkušeností a odborných znalostí o metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji MG (a s tím souvisejících pregramotností) a k rozvoji potenciálu každého žáka. PS se bude zabývat také identifikací místních lídrů/expertů a jejich zapojením do práce PS a dalších aktivit v území, zapojením lídrů z jiných platforem nebo VŠ. Stěžejní témata: spolupráce MČ P7 s Elixír do škol. z. ú., finanční gramotnost, učící se setkávání pedagogů, náslechy, motivace žáků. Pro posun v rozvoji matematické gramotnosti je potřeba, aby MAP nastartoval a naplánoval aktivity a procesy, které se v místě udrží. Proto musí PS pro matematickou gramotnost spolupracovat s PS pro financování a dalšími PS. | |
Výstupy z činnosti PS | |
Ustavená, funkční a činná PS pro matematickou gramotnost a k rozvoji potenciálu každého žáka. Identifikovaní místní lídři (zpracovaný seznam od každé PS). Dokumentace MAP – aktualizovaná a doložená v rámci podaktivity 2.4 – návrhy aktivit spolupráce a aktivit škol v matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka. | |
Doklady o činnosti PS | |
Ve zprávách o realizaci se budou dokládat: Zápisy a prezenční listiny ze všech jednání PS Zpracované návrhy aktivit spolupráce a aktivit škol v matematické gramotnosti. Prezenční listiny a pozvánky ze seminářů/workshopů. |