Jana Skalková | Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR |
Zuzana Prokopová | Meta, o. p. s. |
Kateřina Bucher Jará | Integrační centrum Praha |
Kateřina Nováková | Člověk v tísni, o. p. s. |
Michaela Kuběnová | ředitelka MŠ U Uranie, Praha 7 |
-
setkání 30.11.2022, Pozvánka, Zápis
-
setkání: 2. 3. 2023, Pozvánka,
Obsahem práce této PS je zejména:
✔ vzájemné vzdělávání, přenos zkušeností a informací a odborně vedená diskuze o problematice nastavení rovných příležitostí a selektivnosti vzdělávacího systému a uvnitř škol
✔ posuzování souladu navrhovaných konkrétních aktivit v akčních plánech se zásadou rovného přístupu ke vzdělání na základě získaných znalostí a zkušeností
✔ tvorba popisu stávajícího stavu problematiky rovných příležitostí v území, popis příčin tohoto stavu a navrhování aktivit, které pomohou nastavit rovné příležitosti a eliminovat selektivitu
✔ podíl na celém procesu společného plánování v území a aktualizaci dokumentace MAP
✔ projednávání podkladů a dokumentů v rámci podaktivity Místní akční plánování, především posuzování, zda konkrétní aktivity navržené v akčních plánech jsou v souladu se zásadou rovného přístupu ke vzdělání
✔ realizace setkávání místních aktérů včetně jejich programu a podílu na jejich facilitaci apod. ve spolupráci s RT MAP v případě nutnosti řešit problematiku nerovnoměrného zatížení škol žáky s nízkým socioekonomickým statusem a s tím spojené segregace
✔ iniciování a podpora spolupráce vzdělávacích, sociálních a zdravotnických služeb v zájmu dítěte/žáka
✔ realizace setkávání zástupců dalších institucí ze systému vzdělávacího, sociálního a zdravotního za účelem společného plánování vzájemné spolupráce na podporu dětí/žáků s potřebou podpůrných opatření při řešení různých situací nebo pro vytváření komplexního systému péče o rodinu a děti
✔ realizace společných neformálních a společenských aktivit, při kterých dochází k vzájemnému navazování vztahů mezi sektory
✔ spolupráce s PS pro financování zejména při identifikaci a získání finančních zdrojů pro nastavení rovných příležitostí a snížení selektivity uvnitř škol nebo v území a také za účelem zajištění udržitelnosti naplánovaných aktivit a procesů v oblasti rovných příležitostí.