Můžeme říci, že období distanční výuky přineslo jak pozitivní, tak negativní zkušenosti všem zúčastněným. Učitelé se učili rychle adaptovat na specifické podmínky, využívat výhod a nových možností IT techniky a dávat žákům kvalitní zpětnou vazbu. Rozhodovali se, jaká část učiva je důležitá a naopak, bez čeho se žáci obejdou. Žáci měli šanci si uvědomit, že nejdůležitější, co ve škole získávají, nemusejí být jen dobré známky, ale především skutečné znalosti, dovednosti a sociální vztahy. Mnozí z nich uvádějí, že jim velmi vyhovovala volnost v rozhodování, kdy, jak a co se budou učit, což zvýšilo jejich kompetence k učení a schopnost samostatně plánovat. Velká část rodičů si uvědomila, že práce učitele je velmi obtížná, pokud se dělá pořádně, nicméně škola se nemůže zavděčit všem, neboť požadavky rodičů se liší s ohledem na jejich osobní přístup a specifické potřeby dětí, a je potřeba najít všeobecně vyhovující nastavení, prospěšné pro všechny zúčastněné.

Hlavní doporučení:

Celý dokument ke stažení zde

Dokument Vyhodnocení a implementace výstupů Analýzy dotazníkového šetření zde